Saturday, February 25, 2012

first time but not the last time!! ^_^



 hye3~

jumpe lagiiiii....hari ni nak citer pasal COKLAT or CHOCOLATE...hihiii....kate cikchocolate kan....
huuuu~ org selalu kate..makan coklat ni...x elok la...gemuk la...bawak penyakit la...hishhh~  coklat bukan la x bgus sgt bg sy.,...sbb kadang2 coklat jugak berfungsi jgk untuk satu2 keadaan.....sometimes , biler kita tension coklat mampu hilangkan rase tension tu..x caye??? ce cube...sy selalu buat la...cume jangan jadikan makanan harian sudaa...kang banyak plak penyakit suke nak lekat kat badan tu...hihiii

sy ni pun kira addict gak la ngan coklat ni.,.kira lau sebulan sekali wajib la masuk mulut nih..lau x, x senang duduk.....asyik teringat ingat jek....rindu ker?? hahha.....x sesuai lak kate rindu......cume mcm x lengkap jek lau x pekene coklat sebulan....hihii...

k, la...buat pertama kalinye....dalam sejarah...bukan sejarah melayu..bukan sejarah tanah air...hahah..memang tak la kan....sape sy nak wt sejarah kat negara nih..... hahah...ni sejarah hidup je la...first time beb..chocolate addict nih wat chocolate versi tangan sendirian berhad...keh3~ abiss...da geram sesangat da tgk kat tenet  banyak jek gambar coklat yg chomel2 org wat..nak la jugak wat..uhukk3~

 tapiiii.....wahhh., ade tapi tu....hihik....bese la ..bile first time kan...mesti la bukan yg terbaek kan???
al maklum la...kite bukan profesional.....tahu makan jek pon.....haaa, xpe la...ader rupe tu kire jadi la jugak kan...xder la rase x sudi nak makan lau tgk rupenye...kah3~~

lepas nih kene rajen mencube la ..baru tip top kan...wink3 ... k la guys.....selamat beristirehat dan ceria2 selalooo...






Friday, February 24, 2012

TaHuN BaRu....sTaTuS BaRu...



Assalamualaikum....

hmmmmm.....sibuk la sgt skang ni kan..sampai kenkadang jek update kat sini..hihiii....xleh update hari2 nanti banyak pulak pot pet ..pot pet nye...

so, straight to the point lah..> omputih kater <....tahun baru ...umur baru...status baru.....hmm...banyak yg baru nampaknye... ape la yg status baru tu yep???? heeee...bukan status macam2 yer...ok la....last week...out to KL...watper?? g maner?? kenape??? haaa, ni nak citer la ni...lek luuuu...^_^ "

........UiTM.......

yessss....status telah berjaya di tukar...sy skang adalah seorang pelajar...ehh, sebenarnye...penjawat awam cum student la baru tepat dan benar...hahahha...komitmen semakin berat...banyak yg nak kene ubah ni...xleh maen2 da..kene FOKUSSS......

macam mane perasaan jadik student balik??.. fuhhhhh~ tak terkata...gembira ada...touching ada...blurr pon ada...adehhh...rase mcm budak kecik jek..ape pon x tau..tgk org ramai2..yg tua2 pon ada..(mmg la ..name pon PJJ) cuak plak rase...nasib baek my incik sentiasa di sisi...ambik tanggungjawab dr mak ayah teman sy g daftar...hihii..thanks sygg...
 
To my incik : Big thank you for support me every time every minute and every seconds...terima kasih juga untuk segala pengorbanan yang kamu lakukan....u're my sunshine baby... ingatkan sy bila sy lupa, bila sy leka..bila sy malas..ngeh2~

okey...25 / 3 / 2012 ...my first class...
so, lepas ni setiap bulan akan selalu menjejak kan kaki ke KL....
nak test dulu boleh x berulang alik ke kl...dalam perancangan ingat nak mintak transfer ke HQ je...tp tggu la dulu..bile keadaan memaksa baru apply...insyaallah....
 
ohh, ade cerita tertinggal la...alang2 ke kl...sambut belated besday la...hik2...incik belanja makan kt kenny rogest roasters...dapat adiah...gelang n anak patung...weeee~





hihiihii~ nak potong..tetibe kek secret recipe ..sbb beli awal2 da. x sejuk..so, susah nak kuarkan dari kotak...jadinye..cucuk jela..lilin atas mufin nih.... ^_^"

k la uollzz..k bye...










Monday, February 13, 2012

.: Buatmu Insan Yang Teristimewa :.


Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin aku beritahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Ibu bapa  yang begitu sempurna..
Dengan cinta yang begitu mekar..
Aku dibesarkan dengan limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu aku katakan..
Saat Allah memilih mu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dengan sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu
banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka waktu itu, Dia ingin menyempurnakan 
kekuranganku dengan keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kau pun bukanlah lelaki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Kerana kelak kita akan bersatu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi ‘kita’..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dengan ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yang mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahawa kau pun telah 
menempa dirimu dengan ilmuNya..
Maka genggam tanganku dalam mengibarkan 
panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah padaNya ta’ala..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki
kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yang lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau cuba meluruskanku, kerana aku akan patah..
Tetapi jangan pula membiarkanku begitu saja, kerana
akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah. .
Tenangkan aku dengan genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dengan bijak dan hikmah..
Nescaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai pelindungku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata – kata mu adalah titah untukku,
Selama tidak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah pelindung yang indah, yang kukuh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita 
nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yang dirindukan syurga..
Yang dadanya akan diisi dengan amanah-amanah dakwah,
Yang roh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yang penuh berkat, 
kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yang penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Redhalah padaku,
Sungguh Redhamu adalah Redha Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke SyurgaNya..
Kerana bagiku kau adalah kunci Syurgaku..


Dari Ummu Salamah, berkata, “Rasulullah SWT bersabda : “Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meredhainya, maka dia akan masuk syurga.” (HR. Ahmad dan Thabrani)



Saturday, February 11, 2012

Selamat Tambah Umorrrr... 23 already oyeaaah!

Bismilahirrahmanirrahimmm......

Maka dengan ini pada tanggal 11.02.2012 bertambah nye satu angka dalam umor saya.. tahun berganti tahun..  so, umor pon berganti jugak la kan?? so 22 + 1 = 23...hihiii~ mcm tua plak rase...tahun ni?? hummm...hari lahir..duk umah termenung jela..makan2 dan makan...tgk tv...kekasih??? hmmmm...keje x ingt...ingt bola je kot... xpe la..nak wt cmne kan...cari rezeki...untuk sy gak..hihik...redha jelah.. minggu dpn baru celeb..da itu mcm x mengapelah...ehhh3.. da knape plak sedeyy satu mcm....


ok, kiter citer yg heppie2 je k... so, any surprise for this year?? of coz la ader..   tp just from my dearest sis kat opis jela...mkn kfc...hik3~ mkn kek....  nyum3..  yeaaa~ potong kek...tiup lilin...wawawa~ terima kasih kerana bersush payah celeb besday sy..agak2 tahun dpn dpt lg x peluang cmni ek?? hmmm... xpe la..panjang umor murah rezeki..tambah lagi umor tahun dpn kan..insyaallah dgn izin nya..aminn...


so, dgn kate lain nyer tahun ni celeb besday in advance + belated besday la yep...  xper la ..alhamdulillah..walaupe pon...  my beloved still wish n call for besday night..sanggup berjaga sampai tertido...huuu~     Haaaaa...tengsss bebanyak jugak for senior, junior, kwn2 baik...n sume friend kat fb yg wish besday...my luv also la...n specially mugen...huhuhuu~ so touching qoute ...thanks beb...




semoge segala ape yang diimpikan tercapai ..   dan bahagia itu milik saya dan insan2 disekeliling saya..  aminnn....



xde per nk ckp da.... lyn je lan pic besday in advance ni yep...  sayang sumer...  sedangkan lidah lagi tergigit...sedang kan suami isteri pon ade selisih paham..inikan pula kiter...luv u muaaahhhh..

ohh, ya..lupe lak nk ckp ..  next week nk g register study da..   wish me luck ok!

comel kn...

my dearest sis...muah2

huhuuu

besday girlzzz....hihihhii

hihiik
this is my kek..yummy...sedappp..yg
x sedap...tu ayat tu...'hari tua' hahah...





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...