Friday, March 11, 2011

Jantung diuji...


Hari jumaat yang penuh berkat...hujan mencurah- curah di bumi Allah yang subur..suasana kerja pon agak cool...sesejuk cuace mungkin.. mungkin ramai yang da excited nak cuti kot..maklumlah minggu depan cuti sekolah...so, bagi mak2 dan bapak2 budak..cuti cm nie mmg plan balik kampung la kan..lain la org bujang cam aku..he3..tapi aku tiap2 minggu plan balik kampung ape?? xyah susah2 tggu cuti sekolah..mmg tiap2 minggu aku balik..ngeh3..untung nye keje dekat tempat sendiri..jgn jelezzzzz!!!!!..petang tadi, en. mat blanje semua org makan kfc..tengss en. mat!! smoge dimurahkan rezeki slalu..hik3..

Teringt plak..pnah skali 2 time musim ujan cm ni gak..mase 2 kantin klinik tutup..saje je la acah en.mat suh blanje breakfast..mase 2 incik myvi tercinta x wujud lagi la..wat2 keje jap, aku pon ngan k.ila nak kuar la beli makanan..baru aku nak masuk kete k.ila, kete jabatan masuk...en.mat pon laung la name aku..sambil hulur sebungkus polisterin nasi lemak...adeh!! aku pon dengan sopan plus shy2 cat da, ckp la..." eh, en.mat...saye acah je tadi bukan suruh blanje betol2 pon...xyah la..nih nak kuar beli mknan jgk nih"..hehe...malu la plak!!..en.mat suh ambik jgk..mmg die da beli..aku pon ambik je la..rezeki jagn tolak! heheee~

eh2!! panjang plak cite nye..hik2..

hurmm..korang nak tau x??? hari yang penuh berkat ni jgk aku a.k.a budak baru pandai kete diuji..hehee...kalau stakat kene hujan x kisah la...ape la sgt kn..lg suke lagi ade la..ambik kesempatan sikit main ujan, bukan slalu tau da dewasa kene kontrol ayu la plak..xleh nak maen2 ujan mcm dulu2..lau nak dengar ceramah free cube la!!.hek3..

Dari pagi sampai mlm hujan je...abis je office hour terus drive balik umah mak dalam hujan lebat(sebenarnya aku takut giler)...tawakal jela dengan cuace makin gelap sbb ujan lebt sgt...korang bygkanla..da la baru pandai kete..drive dlm ujan lebat da la hari makin gelap..jalan da la teruk ..berlopak2..ujan lebat kan bahaye sume 2..haihh, mne org yg btggjwb neh!! xkn time mengundi je nak baiki jalan kot?? tak pk ke keselamatan org??..T_T" keciwa betul!!tapi ape pon syukur alhmdllah..nasib slamat sampai walaupon..huhh.....????????.................

Dalam perjanan balik..bese la dlm ujan2 lebat kompom laa ade air atas jalan kan??kalau selisih ngan kete lain terpercik air 2 adat la....skali ..selisih ngan 4wd bukan main byk air menyimbah atas cermin kete..giler melayang kejap roh aku ke itali!!! mngucap panjang da aku..da la aku nih penakot..kus smangat..tesentap beb!!aku pon dalam kecut perut 2 tawakal la jgk sbb da makin dekat ngan kampung aku..mcm2 doa da aku dlm ati..jgn la jadi pape mude lagi wei..kawen x lagi..hek3..opsss!!! ok2...dah nampak simpang gelanggi nampaknye..OMG..cepatlah sampai...

Pastu dah msuk kwsan gelanggi..dalam 5 ke 10 minit nak sampai umah aku..adehh!!! T_T" nampak plak excident..kete hilux kot terbabas...waa!!! ngerii...nak mnangis da aku...adehh!!! ni bukan stakat roh mlayang ke itali da nih..ni da mcm roh menidurkan diri sendiri da nih..aku nih lau nampak excident mule la yang nak nangis..da x sng duduk daa..sejuk satu badan..eh mmg la sejuk ujan kan..plus aircond lagi..huahua..wat lawak plak!!! aku nih belagak je otai konon + lasak ..hehe..tapi menda2 cmni mmg mudah hilang semangat la aku..jantung aku xyah ckp la mcm org baru lepas lumbe lari beb!!huhuuu..=_="" mintak dijauhkan la..smoge slamat dunia akhirat..aminn..cukup la skali incik myvi terkemik cikit ..soli ya encik myvi aku bukan x syg ko..giler syg!! tiap2 bulan bagi ko makan mahal woo..hek2..

alhamdulillah...^_^ slamat gak sampai..mak aku xyah ckp la..risau giler la die aku balik lam ujan lebat..aku cite kat ayah pasal excdent 2..ayah ckp kete felda..org y excdent tu sorg meninggal kat tempat 2 jgk sorg lagi kat spital..al-fatihah..inalillah..mintak jauh laa kan..semoge kite sentiasa di bawah lindungan Nya...Dia uji kite supaya kite slalu ingt kat Dia kan??? ^_^v..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...